South Africa 27.8.2018 02:03 pm

MultiChoice to announce news channel to replace Afro Worldview

Multichoice CEO Calvo Mawela speaks to the media during a press briefing at Multichoice Headquarters in Randburg, Johannesburg on 31 December 2018. The company gave a press briefing today on the outcomes of the audit of it's relationship with ANN7. Picture: Yeshiel Panchia

Multichoice CEO Calvo Mawela speaks to the media during a press briefing at Multichoice Headquarters in Randburg, Johannesburg on 31 December 2018. The company gave a press briefing today on the outcomes of the audit of it's relationship with ANN7. Picture: Yeshiel Panchia

The satellite TV company pulled the plug on the television channel formerly owned by the Gupta brothers last week.

MultiChoice chief executive Calvo Mawela will on Tuesday announce the successful bidder of the new black-owned 24-hour news channel on DStv.

This after MultiChoice last week pulled the plug on Afro Worldview – the television channel formerly owned by the Gupta brothers under the name ANN7 – which until August 20 had been aired on DStv 405.

Earlier in January, Mawela said “mistakes” were made in contractual negotiations with the formerly Gupta-owned 24-hour news channel ANN7 after MultiChoice inexplicably paid R25 million to the Gupta-owned channel and increased its annual carriage fee from R50 million to R141 million.

At the time, Mawela said the agreement would be terminated when the deal expired on August 20, ending a five-year relationship after the channel started broadcasting in 2013.

The channel had changed ownership and name after Mzawanele Manyi’s Afrotone Media Holdings bought it for R300 million in a vendor-financed deal from the Guptas’ Infinity Media.

Staff at Afro Worldview were earlier informed not to report for work from August 21.

For more news your way, download The Citizen’s app for iOS and Android.

 

07

today in print