CrimeNews

Bejaardes moet ligloop vir slenters

Be­jaar­des moet op en wak­ker wees om hul af­tree­geld teen swen­de­laars te be­skerm.

’n Be­jaar­de vrou van Mo­di­mol­le is on­langs uit by­kans R40 000 ge­kul met ’n skelm­streek waar­mee tal­le in­wo­ners van die om­ge­wing al ge­vang is.

’n Per­soon ska­kel en sê dat hy van die slag­of­fer se bank af is. Baie keer sê hul­le dat daar ’n ver­dag­te tran­sak­sie plaas­vind wat hul­le wil ver­hoed en dat hul­le ’n SMS aan die slag­of­fer sal stuur wat dan die ko­de vir hul­le moet te­rug­lees.

Dié ko­de is eg­ter die ge­hei­me ko­de wat die bank juis vir vei­lig­heids­doel­ein­des aan kliënte stuur. So­dra die skelms hier­die nom­mer het, het hul­le toe­gang tot die bank­re­ke­ning. Geen bank sal ’n kliënt vra om be­son­der­he­de te­le­fo­nies te gee nie, het AO James Find­lay, woord­voer­der van die Mo­di­mol­le-po­li­sie, aan Die Pos ge­sê.

Die po­li­sie is volgens hom ook warm op die spoor van twee ver­dag­tes wat ’n be­jaar­de man in 2012 uit R100 000 ge­kul het. Die twee be­drieërs ge­bruik glo steeds die­self­de tak­tiek om men­se in Lim­po­po en Mpu­ma­langa in te loop.

Vol­gens pro­vin­siale po­li­sie­woord­voer­der Moat­she Ngoepe het ’n man en vrou die slag­of­fer, wat in Phake in Mpu­ma­langa woon, by sy huis ge­na­der. Die man het hom­self as “mnr. Ke­kana” voorgestel en gesê hy is van die de­par­tement van ar­beid. Hul­le het die slag­of­fer oor­tuig dat daar fout met sy pen­sioenuit­be­ta­ling is en dat hy hul­le na ’n bank in Mo­di­mol­le moet vergesel.

Hul­le sou ver­se­ker dat hy die kor­rek­te uit­be­ta­ling kry. Die slag­of­fer het die no­di­ge vorms by die bank in­ge­vul en geld uit sy rekening onttrek wat hy toe natuurlik nooit weer gesien het nie. * Die Be­la-Be­la-po­li­sie is ook diep bekommerd oor die drastiese toename in bedrogsake.

Kol. Abel Phetla, stasie­bevel­voer­der, het by na­vraag ge­sê dit ver­baas hom dat mense, ondanks talle waarskuwings, steeds voor be­drieërs se slimstories swig.

Volgens hom word bedrogklagtes ter waarde van R1,2 miljoen ondersoek. Klaers word deur ’n sogenaamde diensteverskaffer gekontak en leningsbedrae word aan hulle gebied. Wanneer die klaers in­stem tot die leningsbe­drae word hulle ge­vra om bykomende fooie oor te be­taal voordat die leningsbedrag in hul rekeninge betaal sal word.

Dit is dan die laaste sien van die kliënt se geld en die “diensteverskaffer” verdwyn in die niet. Phet­la ver­moed dat ’n sin­di­kaat inwoners teiken. Aanlynaankope wat skeefloop duik ook al hoe meer op. Volgens Phet­la het een klaer R35 000 verloor omdat hy ’n “deposito” betaal het vir ’n voertuig wat hy aanlyn sou koop.

Die voer­tuig sou by die ko­per se huis afge­le­wer word, maar die man is sy geld kwyt én daar was toe nooit ’n voertuig nie. Heelwat Bela-Bela-inwoners ontvang ook oproepe van mense wat hulle probeer verkul deur voor te gee dat hulle bankamptenare is of van selfoonmaatskappye is en dat daar fout met hul selfoonrekeninge is.

Hy het gevra dat mense glad nie op sulke oproepe of SMS’e reageer nie en ook nie hul gehei­me ko­des of ID-nommer telefonies sal verstrek nie.

Geen bank, inter­net- of finan­sië­le diens­te­ver­skaf­fer sal kliën­te telefonies vir hul ge­hei­me ko­des vra nie, het hy gesê.

Related Articles

Back to top button