LettersOpinion

Aarto gaan nie probleme oplos

Aarto is tans ’n wol­lerige konsep aan­gesien daar nog nie besluit is met hoe­veel punte ’n be­paalde oortre­ding gestraf sal word nie.

Karel Niewenhuis, adjunk- provinsiale leier, Vryheidsfront Plus, skryf:

Vol­gens die mi­nis­ter van ver­voer, Fi­ki­le Mba­lu­la, het die Ad­mi­ni­stra­tie­we Be­oor­de­ling van Pad­ver­keers­oor­tre­dings (Aarto), ver­hoog­de pad­vei­lig­heid ten doel.

Die wet is ’n uit­vloei­sel van die uit­da­ging wat pad­vei­lig­heid vir die land in­hou.

Af­hangen­de van die erns van ’n oor­tre­ding, word ’n oor­tre­der met een tot ses pun­te ge­straf. Indien daar 12 of meer pun­te teen ’n oor­tre­der se naam aan­ge­te­ken is, word die be­stuurs­li­sen­sie op­ge­skort. Drie op­skor­tings lei tot kan­sel­la­sie van ’n be­stuurs­li­sen­sie.

Aarto is ’n stel­sel wat slegs in ont­wik­kel­de lan­de suk­ses­vol toe­ge­pas kan word. So ’n stel­sel ver­eis be­kwa­me, on­kreuk­ba­re en goed­op­ge­lei­de ver­keers- en po­li­sie­beamp­tes. Aarto is tans ’n wol­lerige konsep aan­gesien daar nog nie besluit is met hoe­veel punte ’n be­paalde oortre­ding gestraf sal word nie.

Daar be­staan ook on­duide­lik­heid oor hoe ’n padge­bruiker appèl kan aan­te­ken. Pad­ge­brui­kers wat ge­dag­vaar word, het die reg om voor ’n hof te ver­skyn om hul on­skuld te be­wys en kan nie deur ’n bui­te­ge­reg­te­li­ke pro­ses ge­von­nis word nie. Hier­die pro­ses word klaar­blyk­lik deur die Ver­keers­oor­tre­ding Agent­skap (RTIA) be­heer. Om ’n boe­te te be­taal, vry­waar pad­ge­brui­kers ook nie van die pun­te­stel­sel nie en die reël om on­skul­dig te wees tot skul­dig be­wys, word geïg­no­reer.

Be­stuur­ders sal al­les in hul ver­moë doen om die op­skor­ting van li­sen­sies vry te spring, der­hal­we kan die moont­lik­heid van kor­rup­sie nie uit­ge­sluit word nie. Huur­mo­tor- en swaar­voer­tuig­be­stuur­ders, as­ook tal­le an­der, is van ’n gel­di­ge be­stuurs­li­sen­sie af­hank­lik vir ’n in­kom­ste.

Aarto sal uiter­aard ’n werk­ba­re ad­mi­ni­stra­tie­we data­stel­sel ver­eis en wat ad­mi­ni­strasie betref is die rege­ring feit­lik deur die bank ’n mis­luk­king. Hier­die data­stel­sel moet ook al die pro­vin­sies met me­kaar ver­bind om ’n na­sio­na­le in­lig­ting­stel­sel daar te stel.

Hier­die pun­te­stel­sel kon geïn­kor­po­reer word by die Pad­ver­keers­wet wat suk­ses­vol toe­ge­pas is. Nog wet­ge­wing is nie die ant­woord vir on­vei­li­ge paaie nie. Aan­dag moet ge­gee word aan on­der meer doel­tref­fende li­sen­sieering van voor­ne­men­de be­stuur­ders, kor­rup­sie by toets­sen­trums, pad­waar­di­ge voer­tuie, die na­koming van die spoed­grens en na­la­ti­ge pad­ge­drag. Die nu­we stel­sel is slegs nog ’n manier om geld in te sa­mel. Geen we­sen­li­ke by­drae sal tot vei­li­ger pad­ge­bruik of ef­fek­tie­we wets­toe­pas­sing ge­maak word nie. Wets­toe­pas­sing sal steeds on­ge­koör­di­neerd en groot­liks ondoel­treffend bly.

Pleks van be­staan­de stel­sels op te gra­deer, word ad­mi­ni­stra­sie uit­ge­brei wat tot on­no­dige uit­ga­wes en moei­lik han­teer­ba­re stel­sels lei. Aarto is net nog ’n voor­beeld hier­van.

Related Articles

Back to top button